Supply Chain Management

Supply Chain Management (SCM) is gedefinieerd als “de integratie van de belangrijkste bedrijfsprocessen in de leveranciersketen, met als doel het creëren van waarde voor klanten en stakeholders”. Het gaat dus om hoe organisaties hun processen en flows (informatie, goederen, financiën) tussen klanten en leveranciers kunnen beheren en optimaliseren, teneinde een goede service te kunnen leveren aan klanten tegen eerlijke prijzen. Kort gezegd: Hoe kunnen we samen dingen beter, slimmer, sneller, en goedkoper doen?

De omgeving waar organisaties opereren wordt meer en meer vluchtig, onzeker, complex, en dubbelzinnig (ook bekend als “VUCA”: Volatile, Uncertain, Complex, and Ambiguous). Het Internet of Things, Globalisatie, en Corporate Social Responsibility zijn waarschijnlijk niet trends maar permanent. Technologische ontwikkelingen (robots, 3D-printing, Big Data, …) komen sneller en sneller. Gerelateerd aan SCM zien we dat bedrijven vaak hun activiteiten willen outsourcen: ze willen geen gebouwen of trucks bezitten, wat leidt tot de executie van warehousing & distributie door bedrijfspartners. Hetzelfde geldt voor Software as a Service (SaaS) en Hardware (data centra): van eigendom naar gebruik maken.

Met het steeds complexer worden van organisaties is het vereist voor u om ten alle tijden een efficiënte leveranciersketen te hebben. Met een integrale kijk en analytische vaardigheden, is het weer in elkaar zetten van deze puzzel onze sterkte. We streven naar open en transparante communicatie met onze stakeholders. Onze services zijn sterk gerelateerd aan uw complexe vragen in het veld van Supply Chain Management. Onze specialiteiten:

Supply Chain Analyse & Strategie

  • Supply Chain beoordelingen
  • Ontwikkelen en implementeren van een (globale) supply chain strategy
  • Analyseren, designen & implementeren van supply chain / operations- & sales processen
  • Ontwikkelen van een customer service offer
  • Definiëren van stock locaties / ontkoppelingspunten

Program & Project management

  • Implementeren van supply chain-oplossingen & bedrijfsverbeteringen
  • Leiden van leveranciersselectie-processen & contractonderhandelingen over systemen (software, tools), transport & warehousing partners
  • Leiden van ERP (SAP, IBS, iOne) implementaties
  • Implementatie van magazijnssluiting en -verplaatsing
  • Managen/opzetten van customer service, demand planning & logistieke organisatie / afdeling
  • Verbeteren van customer service management
  • Reduceren van kosten, voorraden, en cyclustijd
  • Leiden van een samenwerkende planning, forecasting, en aanvullingsproject met een klant
  • Managen van Operational Excellence binnen een bedrijf

Change Management

  • Lean / Six Sigma / Black Belt projects
  • Doorbraakprojecten: analyse, re-design en implementatie
  • Post-Merger Integration (PMI) management

Bedrijfsontwikkeling

  • (Nieuwe) bedrijfsontwikkeling
  • Supply chain ramp-up